Followers

Wednesday 3 August 2011

Cabaran 30 hari : DAY 5

Assalamualaikum...

hai frenzy2 semua...haa korang wtper tue?mntg la da bukak posa korg bc belog aku smbil korek idung erk.. *kidding..
hari nih ari ke-3 kita semua posa kan...fuhh arini mmg aku rs dhydrasi giler r..
korg nk taw sbb pa? yerla baby2 yg aku jga tue smua merap jer arini..nangis2..mmg sbr aku nih pntgla...
HAHAH mcm nk pekena cg diorg jerk...apa yg aku bebel nih??
oke arini cabaran yg ke-5...
soalan cepu emas n bdebar gk aku nk jwp nih..HAHAH
soalannya....
.

day 5 - status anda ? relationship anda

amek ko...nk sgt mcbr diri konon2 rs tcbr..kn da kna soalan cepu mas nih..
atcheli aku xbpa suka sgt nk cta sal relationship aku...bkn bb xsayang k..tp sbb our relationship are not cheap...aku xnk la tayang bagai
and lg satu sbb 'dia' xjdik my husband lg...bru jerk pgg title my future husband *berharap...
dlm kata laen xnkla tlalu obses sgt mncerita2 nih cukupla sikit2 jerk..cukup org taw yg i'm already taken!!
so kalo korg prsan sikit2 ja aku cta ttg 
'relationship' akuh nih....
oke! berbalik pd jwpn...meh aku jwb...
YES! I'M IN RELATIONSHIP and ALREADY TAKEN BY MR.J.....*nk taw lbh2 knala tgu entry laen erk...
HAHAHA :D


sweet...motip pic: has felt this situation already*buruknya omputeh akuh...dulu angp bnda nih angan2 yg xkn pnh tjdik..tp haa ia tjadi..seriously rs cm nk pgsan.. *gediksss

haa aku da mnjwb soklan da kn...
mcm mn aku ley in relationship ngn MR.J ni??
haa tue kna tgu entry yg akn aku wt khas pnya xlama lg....
kt entry tue nnti aku akn citala sikit2 about cinta hati saya...
and what i wnt to say...
yes i'm in love wif him and now i'm not single...
yuksss poyo jer an..
but ape pon...aku bserah jgk pda jodoh yg da ditentukanNya...
and dismping tue aku ttp berusaha agr dia ditetapkan sbgai JODOHKU...

doa bertemu jodoh...

Allah Yang Maha Pemurah, Terima Kasih…
Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan aku dengannya.
Terima kasih untuk saat-saat indah yang telah kami nikmati bersama
Terima kasih setiap pertemuan yang telah kami lalui bersama
Terima kasih setiap saat-saat yang lalu. Aku datang bersujud pada-Mu,
Sucikan hatiku ya Allah,
agar dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku.
Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya…
janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.
Kikislah pesonanya dari setiap pelusuk mataku,
dan usirlah dia dari relung hatiku
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini,
dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.
Bantulah aku agar dapat mengasihinya hanya sebagai seorang sahabat.
Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku, ya Allah,
satukan hati kami…
Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seadanya
Berikan aku kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.
Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan sebagaimana aku yang telah Engkau ciptakan.
Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh mencintai dan rela berkongsi suka dan dukaku dengannya.
Ya Allah Maha Pengasih,
dengarkanlah doaku ini…
Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu.
Allah Yang Maha Kekal,
aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku,
luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya.
Semuanya ini mengajar aku untuk hidup lebih dekat dengan-Mu,
untuk lebih peka terhadap suara-Mu yang membimbing aku menuju jalan terang-Mu.
bimbinglah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.
Jadikanlah kehendak-Mu dan bukan kehendakku yang terjadi dalam setiap hidupku, Ya Allah.

oke! itu jerk..korg amal2knlah doa nih erk..hehehe
aku mls nk cita lg sal 'bakal pemilik tulang rusuk' aku nih...
bb nk wt entry khas...



itu sja kali nih...see ya!

p/s : sok besday ummi...nk wtpa erk??nk bg hadiah apa?...yes...idea dtg =)



No comments:

Post a Comment