Followers

Monday 15 August 2011

Cabaran 30 hari : DAY 16

Assalamualaikum...

hai semua2 yg baca belog nih...erk??ader ker yg baca??
halaa belog aku nih xda org mai baca pon..yerla xpemes an...tp xpa tjuan aku tulis belog nih bkn nk trik phtian org rmai...bkn juga utk mmbuka hal idup aku tp adalah cuma utk jdikan tmpt aku nk luah rasa..share..dan melenguhkan jari nih..HAHAHA :D

oke kali nih soalan ttg...

day 16 - guru sekolah anda yang paling anda suka

haa korg msti pnh skola kan..dan kt kolah msti da certain2 subjek yg korg minat nk blaja n xminat nk blaja an2....
opkos cam aku gk...
nk bg mnt xmnt belaja nih mstila bgntung gk an cekgu yg ajaq..kalo jenis baca ja buku teks...
adusss baek aku baca kt umh an..boring kot...
tp kalo jnis cekgu yg kreatif dlm kelas haa bleyla trik mnt student...

oke ni kisah aku bkn kisah kamoo...

aku adala jgk cekgu yg aku suka time skola dlu...ms upper 6...
korg nk taw cekgu aper??
haa cekgu SEJARAH..
sbb cekgu ni lah aku mnt sejarah taw.
nama cekgu ni cg.WAN MAHERAN...
dia ajaq sejarah perghhh SUPERB...
dlu mmg seriously aku xsuka subj sejarah...sbb...
ala korg pon taw kan..bosan,mengantuk,boring..bla..bla..bla...


tp bila cekgu nih ajaq fuhh best kot...smpai kdg2 dia bley wat kitaorg touching tmbh2 sal kemerdekaan.. *smgt patriotik ada lg..hahah
cara dia ngajar cmna??
smbil2 cerita dia akn bkk cita sal ms dia blaja dlu,,pglmn dia...buat lwk..
ooo happening kot time klas dia tue...
and sbb tue bila kuar result STPM sejarah aku get A and b.m aku get B..pdhl slama nih aku trget b.m A..
so,maka bermulalah journey aku sbgai mahasiswi ISMP SEJARAH...ish nk kna mnx tips kt cekgu nih cmna nk ajaq sejarah..kang aku ajaq sjrh bdk2 lena da..bdk2 la nih kn da moden n semua makin mncbr..

haa itu kisah aku...kisah korg cmna??
maila kita pakat2 share...
oke pda cekgu WAN MAHERAN wlaupon tobat dia xbaca belog ntah paper aku nih tp aku dgn rs rndah diri nya nk ckp TERIMA KASIH CEKGU ..and i will never forget you...
tp kalo nk ikut2 semua cekgu aku suka tp yg nih 'paling' oke!



see yaa

p/s : momento masa zaman sekolah berputar balik.....miss them so much!!

No comments:

Post a Comment