Followers

Tuesday 26 July 2011

dari dulu sampai sekarang....(khas buat dia)

Assalamualaikum...


entry kali nih lbih kurg smbungn entry sblm nih yg bcerita ttg KAWAN.. tp yg kali nih special sikit sbb nk cerita ttg 'KAWAN BAIK' atau pun kalau org la nih sebut BFF *english education pnting..ahaks... kalau org yg rapat2 ngn aku dia tawla sapa besfren aku nih sbb kitaorg mmg asik bkepit slalu..asal ada dia msti ada aku dan jgk sbliknya...kitaorg nih smpai org2 kt keliling kitaorg ckp kami nih mcm kembar..erk??seiras ker??mgkin bb tlalu rapat kot smpai org kater cmt..
     
korg nk taw apa aku taw sal dia???

  • nama dia IZA LIYANA (opkos la aku taw da nma pon BFF aku...)
  • dia diberanakkn 15 sept 1990,,3 hari sebelum aku diberanakkan..see tue la org pnggil kitaorg kmbar..
  • Dia lahir kt kelate..tp bila ngn aku xckp pon klate dia..aku pon pro oke ckp klate!ok tipu..heheh
  • ada 6 sibling and dia ke-pertama..KAKAK la ..kakak la sgt..haha tp dia mmg responsible as sister oke!
  • suka wrna RED, PURPLE and WHITE.. 
  • suka makan ais kacang / ABC..koteaw sup,laksa,deroyan (smua 2 pebret aku gk so bila nk pegi mkn kami ok jer bb kami slalu ok jer bb mkn2 nih..HAHAHA)
  • kakak sayer nih santek and bgaya skrg..sama cm akula..hahaha
  • sng kna flu...antibodi lmh..tp lps tue aku akn kna...
  • suka bershopping,berinternet,dgq lagu kuat2,suka makan,suka suki..HAHA :D
  • she is my friend,bestfriend,girlfriend,sister,and I LOVE HIM!!
oke mai kita tengok pic kakak saya..tadaaaa

 cute kn?? kalo korg nk knalan korg mai intibiu kt aku dlu keyh??  *motif puji mnx blnja  pasemboq satu *__*..

haa dia mcm aku gk biler bersnap xhingat dunia n ska lekat2 kt batu..ahaks..



ni la peneman aku ms shuping2..enjoy shoping ngn dya nih bb jiwo kami ni sama!

ok xlgkpkn entry nih kalau aku xcta camna aku knal ngn dia..mcm kapel la korg msti nk tau cmna first time kenai...atcheli aku nih bley dikatakan hampir 10tahun b'kawan ngn cik iza nih..lama kn..aku pn xsgka gk selama nih kami kawan..seriously...byk suka dan duka kami sama2..kami xpenah lost contct ok slama 10 tahun tue!! aku stat kenal ngn dia time drjah 6 sbb kami satu kelas dan kami satu taman..makin hari makin rapat tp time skola mengh aku stay hostel and dia pon cmt so mggu balek kmpung jerla kitaorg jmpa and jalan2 kt taman..dan smpai sekarang dia kitaorg sama2 dapat university..bngga kot sbb dlu ms upper 6 kami rajin study mlm sama2 kt sblh rumah aku tuh..kiranya sama2 mncpai kjyaan la ceewaahh..cuma aku dpt UPSI dan iza dpt UPM tp xjauh mn pon...ok sbb aku suka kawan ngn dia adalah.....

  • dia paham hati aku ok!! korg ader??HAHA yerla bila aku fight2 ngn Mr.J aku tue dia org pertama yg menadah telinga dgq cita aku..aku dok meleleh ayaq mata dpn dia (sensitip oke!)..even aku dok jauh pn aku akn call dia (kalau xder kredit aku miskol jer) tp dia msti akn tepon balik...
  • dia baek..mmgla dia baek sbb tue la jdik bespren aku..kalau xbaek xjdikla..yerla dia igt besday aku..sbb dekat jer ngn besday dia..HAHA..pegi mana2 msti bwk blik buah hati eh buah tgn kt aku...
  • dia taw aku suka apa..try korg ty..HAHA ..
  • most important dia ada ms susah senang aku...aku xdak duet dia blnja aku..(ms susah) dan skrg rumah aku ada wifi mstila dia mai on9 kt umah aku(ms senang)..
  • family aku suma knal dia sbb dia da slalu join event family aku..and one more thing bila mak aku tepon aku n aku xangkt the first person mak aku kol is she...sbb dia slalu ada ngn aku..
  • dia suka bergambar so sma cm aku..kool... =)
awesome kn my BFF..kami slalu bsma hinggakn mak aku suruh crik lalki kmbar n dia ambik abg n aku ambk adek..ermm APAKAH?? haha nih pic kami bersama2 slama 10taun...

                    nih la kejer aku ngn dia..shopping together gether ...

           bila bershopping xsah kn kalau xgtal tgn bergmbar...treadmark kot!


godek pnya godek album jmpa pic nih..ms zmn knk2..beringuih..nih ms kt melaka..ahh sweet moment..touching jap..!

nih pulak ms kami nk pegi skola ..kalo korg nk taw pic nih ms ats bas nk pehi skool ..memandgkn skola jauh dr umah kitaorg so ni la gheja kami..tgkp gmbq..kami bwk henset p skola..HAHA nakai kan..best ooo nek bas nih..bas air cond ori dr luaq..fresh n yg sonoknya bas nih slalu pasang lagu jiwang..tue aku ley cekap mengapai lagu jiwang..lagu yg sama hari2..bayangkan!!..

kitaorg mmg suka sgt pakai baju yg sama...KEMBAQ..haha (byk bju kami yg sama)..prlu ka mntion..

always together make we feel we're sibling..thnks being my BFF...

ok tue jer pic2..sbnqnya ada g tp agk2la xkn nk boh smua kot kn..ampa smua pon msti xlrt nk tgk kn tp xpala bb nih belog aku so ikut akula nk boh byk mn kn..HAHA...kla..ni saja entry aku utk kali nih...see ya!!

ini utk kamu CIK IZA...


touching ark??hahaha seriously glad to have u as a best friend...
H.O.L.L.A.N.D - Hope Our Love Last And Never Dies.... sayang kamoo cik eza..

p/s- gaji beru masuk ..hureyyy shoping lg.... cik iza cam biasa k.. =)

2 comments:

  1. haii..awk ade join contest saya kan? tp saya tak dpt link contest tu..awk ade buat entri ke tak? sebab dia tulis situ not found..kalau awk ade buat entri, nanti bagi semula url entri tu oke :)

    ReplyDelete
  2. haii...yup ader..ok t ay bg url entri tue ok

    ReplyDelete