Followers

Tuesday 2 July 2013

4 hour just for a header!

Salam Alaik..

hai semua, entry keseterusnya..tiada yang penting pon..saja rasa nak menaip,
oh kalau perasan ika baru je tukar header blog baru..
tak cantik?ye ika akui tapi tak kisah pon sebab usaha sendiri buat dan rasa bangga dengan hasil..
agak lama jugak nak buat header ni..biasalah orang zero bab photoshop segala benda ni..
tengok tutorial orang lain untuk buat header..so, as long as i tried ..
ohh ini asalnya nak buat header transparent, tapi entah jadi lain pulak..
untuk blogger2 baru nak belajar buat header, bolehlah tengok kat tutorial yang dah dibuat LYSSA ni..
guna photoshop..tak reti?jangan risau step by step you will get it..it's all about LEARN!

tak terkira dah kali berapa ika buat header ni..dari zaman header yang agak keanak2 kan sampailah sekarang yang masih berkanak2 lagi muehehehe...
ni first ika memang ikut tutorial lyssa tu, tapi step lepas tu ika edit guna photoscape pulak..
ok bagi insan yang buang masa tak tahu nak buat apa sebab cuti sekarang ni boleh lah try satu persatu function2 yang boleh diguna dalam photoscape untuk edit bagi nampak lagi meriah..


makna disebalik header..nothing special..cuma nak jelaskan yang ika ni nak jadikan blog ni sebagai tempat describe gambar, cerita sedikit tentang kehidupan yang dilalui dan juga beberapa pengakuan yang mungkin melibatkan hati opsss..dan terdatanglah idea untuk kata2 khas untuk menggambarkan my blog
PICTURE | LIFE | CONFESSION.. CAMERA tu describe yang ika ni sememangnya suka amat bergambar dan ada cerita disebalik gambar and i wish nak dslr suatu hari nanti,...eh bakal suami pon kalau nak bagi hadiah hantaran tak kisah *lempang diri sendiri berangan jee..BUKU sebagai tanda diari / confession tapi ni diari elektronik sangattt...sebab kalau diari buku asyik hilang jeee then lastly simbol LOVE yang describe kisah hati dan masalah hati serba sikit...well that it!

for those a new blogger, nak buat header baru bolehlah tengok2 tutorial senior2 blogger yang da lama terjun dalam bidang ni ..ia sangatlah membantu bagi cantik lagi blog titeww..eww..ni hasil yang berjaya dibuat setelah 4jam buat..rare bukan?biasalah orang sejarah kalau main photo edit ni connect slow sikit..bhaahahha... biar orang pandang buruk janji kita sendiri da try usaha untuk buat..ilmu itu kita yang dapat bukan orang yang mengkritik tu..



Till then.Salam

No comments:

Post a Comment