Followers

Monday 5 January 2015

Trip Bandung : Tempat Menarik part 1

Assalamualaikum..

Entry lepas dah sembang pasal tips sebelum nak ke Bandung, ika pun tak tau kenapa gigih sangat update kisah pi sana kisah pi sini, mungkin sebab masa yang snagat sangat banyak sampai tak tau nak buat apa KOT haha tak pela atleast kalau korang nak pergi sana boleh jadi guide utk korang kan..dapat juga pahala kat ika sikit hihihi. So untuk yang tak tahu hujung pangkal aku cerita ni bolehlah baca dulu entry ika yang lepas berkenaan tips dan persediaan sebelum fly ke Bandung.

Sebelum tu sebenarnya ika pun tak tau nak kelaskan cerita pi Bandung ni camna kang panjang lebor ika mengarut korang carila balik asal usul dia eh haha sebab ika pi 5 hari 4 malam jadi agak banyak tempat aku pegi dan ada macam segala hal yang jadi macam flight tak mau turun la, kena fly ke Jakarta la dan yang paling extreme adik aku si Imad hilang dekat Pasar Baru haaa..subhanallah dugaan banyak tapi semua tu jadi memori dan pengajaran untuk adik ika tu ha kihkih trauma gak dia pun hiks..

atcheli memang kitaorang pegi 5 hari tapi dah 1 hari sepanjang masa duduk kat airport ja so dah burn dala kan satu hari tu. Ikut plan masa book tiket nak jer suruh abah ambik flight dari Penang - Jakarta sebab tak payah nak transit kat mana2 tapi abah cakap dari Jakarta-Bandung ambil masa nak patah balik 3jam so memikir akan kesusahan kat sana kelak tambah pulak sampai malam mana nak kena book teksi 2buah (sebab kami 7org) ,jadi ambik jugakla tiket Penang-Kuala Lumpur-Bandung (punya la nak straight jgk kan). Jadi dari Penang flight pukul 1.30pm lebih kurang so smpai KL around 2.30pm. Nak xnak terpaksalah kitaorang transit/bertapa kat KLIA2 tu selama 5jam. Haa kau jenuh lah puas meronda, tidoq, bersila kat situ 5 jam sapa pon xpeduli kat ekau haha.

dont worry tertinggal flight ker apa sbb sepanjang
jalan kat KLIA2 tu ada ja papan tanda utk korang makesure
no flight korang

at the end melepek jela
tapi kena transit lama pun nasib la KLIA2 ada free wifi jadi tak da la nak boring sangat kan..ada pulak kedai2 buat cuci mata ..cuci jer nak beli mahal sangat, dala duit pun habis tukar duit rupiah dah punya semangat kan haha..dan dalam 8.30pm tu flight kitaorg pon dah ready nak berlepas. Aha sebelum korang nak bercuti makesure keadaan cuaca tempat korang nak lawat tu, macam ika, time kami pi ni musim hujan same as kat Bandung pun. Tetiap hari asal petang jer hujan dan disebabkan faktor cuaca ni juga kami yg sepatutnya turun kat Bandung Airport terpaksa turun kat Jakarta Airport hahaha at last turun Jakarta jugak punya la tak mau kan. Puncanya bila kami sampai jer kat Airport Bandung, lampu landasan tu rosak sebab hujan so kitaorang terpaksa tgu sambil sedang repair. Dalam 3 jam jugaklah kami kat atas tak boleh nak turun, dalam hati Tuhan jer yang tau nebes dan pikir bukan2 dah, mana perut pon lapar berdansa bagai. Dan akhirnya sebabkan flight pon minyak dah nak habis, pilot buat decision terus ke Jakarta T_T. Praise to Allah sebab kami sekeluarga selamat landing even nak kena patah balik pi Bandung yang masa tu dah pukul 12am lebih.

Please noted yang sebelum nak flight be ready dgn apa2 kemungkinan yang akan jadi, maksudnya prepare lah apa2 kot kalau flight delayed macam makan siap2. Sebabkan muka masing2 dah macam zombi sebab penat/lapar/dahaga semuanya so abah singgah beli makanan dalam airport sementara tgu bas yg disediakan AirAsia utk berpatah balik ke Bandung. Around 1am kami baru nak dinnertu pon makan atas troli bag, sebab takut tertinggal bas *tp proud dgn crew AirAsia yg handle semua smpai kami slmt smpai Bandung. Uniknya makanan yg kami makan tu dalam kotak ada ayam goreng dan satu bungkusan macam burger so ika sbb lapar semahunya makan ayam goreng dulu, then bila bukak bungkusan tadi rupanya bukan burger tapi nasi kosong. Sadis sangat makan nasi kosong tanpa lauk sebab ayam goreng dah habis tapi sebab tlalu lapar kan..

bas arrived, 3 jam patah balik ke Bandung, ambil teksi (sebabkan pak supir yg kami upah pon dah balik sbb kami xturun aiprt Bandung), around 4am kami sampai ke hotel. See, sbb tu ika pesan please book hotel dari Malaysia siap2 sebab kita tak tau apa akan jd sblm nak sampai. Kalau xbook , buat jadi macam ika, pukul 4 pg baru nak cari hotel huh.

dan yang terbayang depan mata hanyalah bantal dan katil shj. Sebabkan kat Bandung ni masa dia lewat 1 jam, waktu solat pon masuk awal, baru nak lelap mata dah dengar bunyi azan..hahaha pity me, dengan gagah bangun sembahyang dlu then phm2 jala...

Dalam pukul 9/10 pg macam tula semua siap bangun perut dah lapaq sebab kes makan malam td yang xbopa nak puas. Hari first kami prefer makan bekpes kat hotel jers sebab kedai area situ semua tak bukak lagi..tak taulah sama ada kami yang bangun awal sangat atau depa yang bukak kedai lambat.

hekleh standard lah makanan hotel kan kira lepas lah di tekak tapi untuk hari yang seterusnya tu abah beli bekpes kuaih muih dari luar fuh even ada darah Jawa mengalir dalam badan ni pun bagi ika tak lepas weh nak makan kuih dia hikhik tak tau lah kalau korang. Hari hari seterusnya bekpes yang ku lalui hanya berbekalkan megi hot cup jersss lol.

Sebab kan Bandung ni terkenal dengan tempat shopping jadi entry ni ika buat untuk tempat yang tak shopping lah kan. Sebab sikit haha. Entry bab menghabiskan duit tu next entry pulekss. Jadi ni kawasan2 yang lawat, lihat alam sekitar dia, dan cuma guna duit untuk membayar entrance shj.

TANGKUBAN PERAHU

First, nak ke Tangkuban ni kena pakai baju tebal / sweeter or whtever yg mampu elakkan korang keketaran haha. Sebabnya kat sana

seriuslyyy sejuk! even tu tempat gunung berapi kan tapi dia kawasan tinggi jadinya sangat lah sejuk. Oh, kami melawat ketempat2 sekitar Bandung ni dengan bantuan pak supir, Pak Erwin, nak bg no cntct pon ika tak da sebab bab cari supir kat sini abang ika tapi korang try gugel lah tengok, ada ja banyak orang recommended pasai pemilihan supir ni. Sebabkan kami bertujuh jadi sebuah mpv avanza lah yang pek Erwin gunakan. Dari hotel ke Tangkuban ni ambik masa lbh kurang sejam, jadi dalam keta sempatlah tidur *sbb tu yg paling best bila jd boss kat belakang. Sepanjang jalan nak pi sana, cuaca tak bagus sangat sbb hujan tapi sekadar rerintik tapi tepi2 jalan tu penuh pokok2 yang tinggi umpama dalam movie Twilight tu dan jugak kandang arnab eh kandang ker term sesuai ok cg bm yg failed haha Uniknya arnab2 tu dia biar ja luar kandang banyak2 dan arnab tu tak lari pon haa bukan main bersungguh ika nak meyakinkan keunikan tu *kening bekerut haha

Dan sebabkan ika bukanlah pengguna hp yang mampu sharp image walau tgh bergerak, tak dapatlah nak tgkap gambar arnab2 gebu tu sebab dalam kereta bergerak kan semua gambar jadi kembang haha

Sampai ja Tangkuban tu kena bayar entrance 7 orang RP1425, 000, klau xsilap lah kan sebab ika pon dgr2 macam tu jer sbb eksited khen. Sampai ja sana rasa udara nyaman sangat tapi ada juga bau sulfur sikut2 memandangkan orang kat situ cakap last gunung tu meletus tahun 2013. Kat situ pun ada kuda yang dihias so korang nak naik jejalan pon boleh tapi cam biasalah bukan free. Kebetulan ika pi time cuti sekolah, dan Bandung pun start cuti sekolah maka ya ampun ramai bangett sampaikan nak tangkap gambar depan banner Tangkuban Perahu tu pun amatlah payah hadui. Nak xnak kena la sabar sebab nak jugaklah bukti kau pegi Tangkuban Perahu tu.

tetiba ika terpikir apsal kitaorang bergambar tutup penanda tu eh hahah

Dan kat sini kau akan rasa seperti artis di mana terdapat beberapa individu yang akan setia mengekori kau utk jual barang dia. Please beware supaya tidak tertipu. Dah kalau tak nak just cakap jer baik2 atau kau buat tak tau terus melangkah seolah-olah kau seorang pencinta alam sekitar yang menghayati setiap inci benda kat sana haha. Kawasan dia yang lebih kurang macam Cameron Highlands kalau di Malaysia. Even ika pakai skirt, tetap gak gigih nak memanjat sampai belah atas sebab lagi atas udara lagi feel sampai kau rasa macam "i believe i can fly" haa gitcheww over sangat kau ika haha

Dah sejuk2 atas tu apa lah yang lagi indah selain menikmati jagung bakar panas2 fuhh

benda ni dia buat dari nyok hat kecik nu tapi macam agak scary ja lol

Dan disebabkan nak ke atas tu ada tangga yang disediakan so tak dalah susah sangat disamping sepanjang jalan tu ada deretan kedai, macam gambaq yang kat atas tu, sambil2 jalan even tercungap, mata boleh ja tgk benda2 jualan ni. Macam2 kedai ada yang jual sovinier dan ada juga jual makanan. Pesan ika kalau nak beli svinier tu boleh lah kalau takat nak beli jenih satu jenis ada banyak2 haa takut nanti kalau aim nak beli kat tmpt shopping tu xsempat nak beli sebab lagi kisah nak beli baju haha

SO, ni lah kawah-kawah berkenaan..memang bau sulfur, dinasihatkan kalau nak mai, mai lah awai pagi so kabus tak la tebal sangat dan boleh nampak lebih clear sikit.

haa nampak x gambar kat atas macam mana punya bersungguh orang yg ekori kami nak jual barang dan akhirnya kami pon tertewas dan membeli buah strawberi yang dia jual. Tapi memang tak rugi kalau beli buah strawberi/raspebery/bluberi/blackberi ka apa saja beri yang dia jual sebab sangat manis. Nak rasa manis makan lah kat situ juga sambil menikmati bau sulfur sebab kalau kau dah turun nanti otometik buah tu dah jadi masam. Yang bestnya sebelum dia jual dia akan bg kita rasa dulu. MasyAllah buah stoberi dia dala besaq, sedap, manis aha telan air liuq aku nak taip pun..

Luckily, lepas ja kami turun dari Tangkuban Perahu tu hujan turun lebat selebatnya.

STRAWBERRY LAND

Biasalah kalau dah tanah tinggi ni kan memang tak asing la dengan stoberi ni. Ondway turun tu memang akan melalui ladang stoberi yang mana korang boleh pi petik sendri ala ala cameron jugak. Sebabkan masa kami sampai tu hujan merintik rintik, tetiba pula ada segerombolan pelancong lain yang ke situ juga, maka kami decide malas nak masuk petik sebab stoberi yang kat kawasan bawah dah habis dipetik, yang tinggal hanya belah atas. Kami yang geng sayang lemak ni pun buat keputusan malas nak masuk dan hanya makan stoberi yang kami beli belambak tadi hihihi =)
Oh per entry dia RP 10,000 kalau xsilap

Gamak kau malas nak pegi petik sendiri, kau boleh jer ambik stoberi yang dalam bakul tu, kira ikut kg lah bukan free taw hikhik

FLOATING MARKET

Next destination kami dibawa pak Erwin ke Floating Market. Entrance utk masuk ke sini adalah RP 90,000 utk 7 orang dan yang bestnyer korang akan dapat kupon yang boleh ditukarkan dengan air yang depa sediakan. Malangnya masa kami sampai sini hujan agak lebat jadi nak tgk floating market celah bedah mananya hukhuk..Floating Market ni kononya macam pasar atas bot la.

kat sini sapa rasa lapaq toksah risau ada restoran dia..rasa nak terbuang pon ada ja deretan tandas, nak sembahyang, ada ja surau dia, cuma kat sini mybe budaya dia kot surau dia terbuka, lelaki ngn pomp sebelah2 ja dan hanya dinding penghadang tapi bley nampak pala haa paham dak?haha..

sebabkan masa kami pi hujan, jadi kami melawat jala secara indoor yang ada lukisan2 lawa2 dan teruih pi tukaq kupon dengan ayaq milo panas sambil ditemani hujan fuhh indah.

Rasanya takat ni dulu entry kali nih. Dok rasa panjang sangat dah sampai tak keluaq makan apa haha gigih. Jadi ni antara tempat menarik yang wajib lawat kalau pi Bandung. Bab shopping next entry nah dok rasa lagi panjang kot dok bebel ;)

"The world is wide and beautiful and there are many wonderful places it in. So let's discover" - AAZ,2014

1. wahhhh...best best ika.....hehehhehe

2. Sy x smpat pg tangkubang perahu...huhu
    Mana ok nk banding dgn kawah putih..?? Amn muse..

1. kawah putih sy xpegi ...tp org cakap lebih kurang je kan..emm mybe next time plak heheh =)

2. Salam

whatsapp. : +6285322230787

3. tangkuban perahu nak masuk harga mahal dlm rp250k so dlm rm60+ berbanding dgn kawah putih yg harga rp50k jer+dpt kupon free air strawberry secawan.... xramai supir yg nak bawak pegi kawah putih... so far 4x sy pegi sy bagi list jer kt supir nk pegi mane comfirm sampai sume tmpat tu...

3. Rasa mcm nk repeat lg ke bandung...amn muse

4. tumpang tanya, pak erwin charge ikut group ke perhead? brp kos semua sekali klau 7 org tu?

1. Salam

whatsapp. : +6285322230787

2. better hotel kite sdri jer carik sbb hotel 4star dkt sane bole dpt dlm rm600 1bilik utk 5h 4mlm termasuk breakfast so 1bilik bole msk 4atau3 org save dekat situ... hotel tgh town lagi supir carik yg bawak innova cukup utk 7org... setakat yg sy pergi 4x ke bandung dlm rp550k perday

5. salam. boleh tanya tak tiket ke tangkuban perahu seorang bpe?

1. better pegi ke kawah putih jer sbb tangkuban masuk harga mahal... tapi tak semua supir nak pergi kawah putih tu...

6. Salam

7. PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan mesra akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

Rate per Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat) Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat) Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat) Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
    Email : bimomekarwangi@gmail.com
    Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

8. kalau bagi saya la sebab dh slalu pergi bandung saya akan boking tiket/hotel awal2.. tiket dlm rm250 pergi/balik(biasenye saya amik 1st flight dr malaysia balik dlm pukul1 ke atas)hotel rm600 utk yg 4star so bahagi2 la utk 4org atau 3org 1bilik termasuk breakfast... tapi biasenye hotel bagi utk 2org jer breakfast. jangan lupe siap2 buat list nak pergi tempat mane mase di bandung,macam supir yg biase saya amik xbanyak songeh... 1day awal pagi sampai lebih kurang pkl8.20am waktu sane(sebelum check in) pergi dulu ke tangkuban perahu/kawah putih sbb jarak perjalanan jauh jugak.(jangan lupa carik simkad simpati jgn beli depan airport mahal)... yang penting skali dapat supir yg berbaloi baloi kalo pergi ke pasar baru dia akan teman kita walau ke toilet skali pun... ni nombor supir yang biasa bawak saya atau family kawan2 saya.... +62 821 16665413(sopian) suggest layanan tip top.

1. Salam Zai, terima kasih share no supir. Boleh share sekali trip aktiviti awak di sana? Boleh email saya norhayatibasri@gmail.com. TQ.

9. Jom...jom...
    Cuti cuti Bandung with family
    And get our amazing tour package for 4 Days 3 Night..
    ▪ 4 pax price about 940K/94sgd/284RM

▪ New car with 7 seater, full Aircon
    ▪ Daily mineral water
    ▪ Breakfast daily from hotel
    ▪ Daily tour (as costumer request)
    ▪ Hotel 3 star with 2 person inside
    ▪ Airport pickup and drop
    ▪ Tax and service
    Hotel choice 🏤🏣🏢
    ▪ Tebu hotel ( riau street )
    ▪ Fave braga (inside shoping mall)
    ▪ Kembang hotel (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall )
    ▪ Citra dream hotel (walking distance to pasar baru)
    ▪ Dbest hotel pasar baru (with pool)

More detail you can contact us
    Primera Trans Bandung
    Whatsapp : +62823 1522 3335
    Gmail : primeratrans@gmail.com
    Path : Primera trans
    Facebook : Primera Trans Bandung

Happy holiday all🎶🎵📍📍🎉

10. Assalammualaikum hari tu family p dlm 7 org brapa rm tukaq?sbb sy nk p bwkk fmly dlm 13 org nk bajetkan...

11. Jom...jom...
    Cuti cuti Bandung with family
    And get our amazing tour package for 4 Days 3 Night..
    ▪ 4 pax price about 940K/94sgd/284RM

▪ New car with 7 seater, full Aircon
    ▪ Daily mineral water
    ▪ Breakfast daily from hotel
    ▪ Daily tour (as costumer request)
    ▪ Hotel 3 star with 2 person inside
    ▪ Airport pickup and drop
    ▪ Tax and service
    Hotel choice 🏤🏣🏢
    ▪ Tebu hotel ( riau street )
    ▪ Fave braga (inside shoping mall)
    ▪ Kembang hotel (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall )
    ▪ Citra dream hotel (walking distance to pasar baru)
    ▪ Dbest hotel pasar baru (with pool)

More detail you can contact us
    Primera Trans Bandung
    Whatsapp : +6285 318 49 0001
    Gmail : primeratrans@gmail.com
    Path : Primera trans
    Facebook : Primera Trans Bandung

Happy holiday all🎶🎵📍📍🎉

12. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
    RIKO ADRYANSYAH

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
    E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

Wassalam

13. PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!! 2016 PAKEJ HOTEL & TRANSPORT. Sudah bermulai!

JOM TEMPAH LAJU2
    SESANGAT MURAAAAAAH
    6 orang dikira 230rm/pax sahaja

included
    hotel sebilik 2 person (hotel kat town,free wifi,area pasar baru,senang pi mana sahaja)
    buffet breakfast
    transport lawatan (petrol,toll,parking,pemandu)

excluded
    lunch & dinner
    tiket lawatan & flight

kenapa ANDA harus harus memBELI dengan saya???
    ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung

omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

14. Salam Satu MALAYSIA OULLLS

pakej BAJET CIPUT BANDUNG (hotel,buffe breakfast and transport). Murahnya sampai mata lebam shock nye.

butiran perjalanan
    Day 1
    > airport bandung or train station bandung
    >Pasar Baru
    >lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
    >Toko Tiga (Branded Jeans)
    >depasion factory outlet kain potong
    >rumah kain dan telekung
    >Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
    >dinner at restaurant padang *sederhana

Day 2
    >Gunung Tangkuban Parahu Crater
    >floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
    >lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
    >Strawberry and tea park
    >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
    >dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet

day 3
    >kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
    >lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
    >cibaduyut street area barangan kulit
    >masjid agung bandung, alun2 area and braga area
    >paris van java shopping mall
    >dinner at BML try the original bakso at bandung

Day4
    >check out hotel bandung
    > Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
    >Airport transfer

RM230 per person if 6 person
    RM220 pdr person if 7 person

*rate included
    ~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
    ~1 room dimuat 2 person semasa 4d3n
    ~buffet breakfast

*rate is not included
    ~lunch and dinner
    ~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

*no hidends charge

kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung

email & fb
    omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

15. salam sis, sis pergi dgn own management ke atau with travel agency?

16. Asslamualaikum Tuan/Puan.

Sesiapa yang nak melawat ke Padang dan Bukittinggi jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Kami menyediakan PAKET TOUR DAN PENGKHIDMATAN KENDERAAN SAHAJA UNTUK LAWATAN PADANG DAN BUKITTINGGI dengan harga yang sangat berpatutan dengan driver yang mesra, educated, baik hati, sopan, suka menolong dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pengkhidmatan pada pelancong dari Malaysia.

Kami berusaha menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna dengan famili dan rakan-rakan di masa percutiannya bersama kami.

Our motto : We serve you with heart

Wassalam
    Contact person :

1. Amsyahril
    ( Director )
    Mobile : +62 852 6300 7445 ( WhatsApp )

2. Riko Adryansyah
    ( Tour & Transportation Manager )
    Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )

17. Jom cuti2 Bandung,
    284 RM/ kepala
    4 Hari 3 Malam
    Murah tapi tak murahan..
    harga budget service 5 star...
    Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

sudah masuk sekali
    ✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
    ✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
    ✅ Tea maker dalam bilik
    ✅ Makan pagi
    ✅ Airport transfer
    ✅ Transport untuk tour 4 hari
    ✅ Supir yang ramah dan berpatutan
    ✅ Minyak
    ✅ Tol
    ✅ Parking
    ✅ No tipu tipu
    ✅ Kereta with good aircon

Minat segera whatsapp admin yaa..